Unity de grafik seviyesi nasıl geliştirilir

Konu, 'Unity' kısmında FoxiDogi tarafından paylaşıldı.

  1. FoxiDogi

    FoxiDogi Tekno Üstat

    Kayıt:
    29 Kasım 2016
    Mesajlar:
    169
    Beğenilen Mesajlar:
    40
    Ödül Puanları:
    28
    Şehir:
    Zonguldak
    Çoğu kişinin genel sorunudur bu. Bu konu altında bildiklerimizi söyleyelim boylelikle daha derli doplu bir bilgi kaynağı olustururuz

    Benim bildiklerim

    Bir kere model ve ustundeki kaplamalar kaliteli olacak. Kaliteli olması için de retopology denen bir olay var model iki kere modelleniyor yuksek polygonlu ve dusuk polygonlu olarak. Yuksek polygonlardan texture mapleri alip. Düşük polygon a aktariyoruz mesela bir insanin kiyafetinin ustundeki kirisikliklar genelde sadece kaplama dir.

    Örnek [​IMG]

    Lightmap olayi da var mobil oyunlarda cok görürsünüz. Gölgelerin modellerin ustune kalici statik bir sekilde işlenmesi. Bu şekilde golgeler haraket falan etmiyor ama baya optimize ve daha kaliteli olabiliyor

    Image efects, asset store da bolca bulabilirsiniz. Bir nevi renk ayari antiailasing gibi scriptler var bu sekilde gercekten guzel grafikler elde edilebiliyor.

    Material ve ışık ayarlarinin dogru yapilmasi gibi konulari geçiyorum.

    Reflectiom probe ile de yansımalar yapabiliyoruz gerek statik gerekse dinamik. Yanliz dinamik olan makineyi gercekten yoruyor

    Screen space reflections ile de sanki gercek zamanliymis gibi yansimalar olusturabiliyoruz ve çoğu yapımcı firma bunu kullaniyor. Bununda tek dezavantaji kameranin sadece gordugu kismi yansitmasi yani arkayi falan yansitmiyor goruyorsa yansıtıyor. Ve bazen sacmalayabiliyor

    [​IMG]

    Projection shadow diye bir olay daha var blob shadow diye de geçer. Mesela dinamik bir golge istiyoruz ama performanstan yemesin. Atiyoruz modelimizin altina grafigimizi. bu sekilde modelle birlikte gidiyor ve duzgun programlarsak gerektiginde kuculup buyuyebiliyor.

    [​IMG]

    Benim bildiğim bunlar yani bunları arastirirsaniz daha detayli bilgiye ulaşabilirsiniz.
     
  2. berkaysahin

    berkaysahin Tekno Uzman

    Kayıt:
    28 Kasım 2016
    Mesajlar:
    25
    Beğenilen Mesajlar:
    4
    Ödül Puanları:
    3
    Evet Unity'de bu bahsettiğin işlemler kaliteyi 2 katına çıkartıyor haklısın.
    Bi nebze de olsa kameraya filtre scriptleri yazarak kaliteyi düzenleyebilirsiniz ekstra uğraş tabi.
    Ama bu oyun motorunun en büyük eksikliği ışıklandırma/gölgelendirme ve gerçekçi render işlemlerinin rakip oyun motorlarına göre 5 adım geride olması.
     
  3. FoxiDogi

    FoxiDogi Tekno Üstat

    Kayıt:
    29 Kasım 2016
    Mesajlar:
    169
    Beğenilen Mesajlar:
    40
    Ödül Puanları:
    28
    Şehir:
    Zonguldak

    Gercek zamanli render kısmı ni shader lar ile halledebiliyoruz ki standart shader yeterli seviye de duzgun ayarladiktan sonra kaliteli sonuclar verebiliyor. diger oyun motorlarinda o dedigim image efects ler falan hazir olarak geliyor artisi bu
     
  4. berkaysahin

    berkaysahin Tekno Uzman

    Kayıt:
    28 Kasım 2016
    Mesajlar:
    25
    Beğenilen Mesajlar:
    4
    Ödül Puanları:
    3
    Peki fırsatım olmadı benim 5.5'le gelen yenilikleri inceledin mi ?
     
  5. FoxiDogi

    FoxiDogi Tekno Üstat

    Kayıt:
    29 Kasım 2016
    Mesajlar:
    169
    Beğenilen Mesajlar:
    40
    Ödül Puanları:
    28
    Şehir:
    Zonguldak
    Hayır, üniversiteye hazirlandigimdan firsatim olmuyor, ayda 3 4 sefer falan anca ama soyle bir video görmüştüm
     
  6. berkaysahin

    berkaysahin Tekno Uzman

    Kayıt:
    28 Kasım 2016
    Mesajlar:
    25
    Beğenilen Mesajlar:
    4
    Ödül Puanları:
    3
    Gayet güzele benziyor.
     
  7. DonaldLove

    DonaldLove Tekno Baron

    Kayıt:
    4 Kasım 2016
    Mesajlar:
    430
    Beğenilen Mesajlar:
    73
    Ödül Puanları:
    28
    Şehir:
    İzmir
    Mobilde grafiğe gerek yok bence. İnsanlar grafikten çok mb ye bakar oldu
     
    nobody ve FoxiDogi bunu beğendi.
  8. FoxiDogi

    FoxiDogi Tekno Üstat

    Kayıt:
    29 Kasım 2016
    Mesajlar:
    169
    Beğenilen Mesajlar:
    40
    Ödül Puanları:
    28
    Şehir:
    Zonguldak
    Yok be hocam kitleler farklı. benim bir arkadaş var 100 mb da az oyun indirmem diyor.

    Grafik ten kasit gercekcilik degil de oyunun turune goze guzel gorunen bir goruntu elde etmek olmali bence.
     
    nobody ve DonaldLove bunu beğendi.
  9. nobody

    nobody Tekno Kalfa

    Kayıt:
    29 Kasım 2016
    Mesajlar:
    19
    Beğenilen Mesajlar:
    4
    Ödül Puanları:
    3
    Katılıyorum düşük boyutlu olsun grafikleride kaliteli olsun diye düşünüyorlar genelde :blush:
    Yüksek boyutlu isteyenler ise muhtemelen telefon hafızası fazla olanlardır diye düşünüyorum :blush:
     
  10. dpcco

    dpcco Tekno Guru

    Kayıt:
    15 Kasım 2016
    Mesajlar:
    522
    Beğenilen Mesajlar:
    140
    Ödül Puanları:
    63
    Şehir:
    İstanbul
    Konuya güncelleme, mb out/grafik in :grinning:
     

Sayfayı Paylaş